Podle TČM se zima pojí s okruhem ledvin. Nezapomeňte je posílit

Zimní období připadá v čínském pentagramu ledvinám. Ty považuje TČM za nejdůležitější orgán našeho těla. Představují základ veškeré naší energie, jsou kořenem jin-jangu všech vnitřních orgánů a pramenem našeho života. Uchovává se v nich vrozená životní síla, ze které se člověk rodí, žije a plodí další život.
Ledviny
Podle TČM během života s vrozenou energií hospodaříme a postupně z ní odkrajujeme. Když ji vyčerpáme, náš organismus umírá. Ledviny tak určují délku našeho života. Úbytek energie ale můžeme sami ovlivnit. Třeba tím, že dáme ledvinám možnost odpočívat a regenerovat. A právě zima je obdobím, kdy se vyplatí věnovat jim náležitou pozornost.
Tip

K oslabení ledvin vede strach a úzkost

V zimním období na nás častěji padá smutek, strach a tíseň. Věnujte se meditaci, užívejte si více zábavy nebo si přečtěte pozitivní knížku.

Jak poznáme oslabené ledviny? Řeknou nám to samy

Pokud nám ledviny nefungují tak, jak mají, je zaděláno hned na několik zdravotních problémů. Nedostatečnou funkci ledvin poznáme už navenek. Objevují se:
 
  • Tmavé kruhy pod očima
  • Nadměrné vypadávání vlasů
  • Předčasné šedivění
  • Ekzémy
  • Otoky nohou
  • Studené končetiny
V dětství můžou potíže s ledvinami stát za opožděným růstem, ve zralém věku pak mají na svědomí předčasné stárnutí. Špatná činnost tohoto párového orgánu způsobuje také neplodnost mužů i žen. Někoho trápí časté záněty močového měchýře, v horším případě pak inkontinence. Prázdnota čchi ledvin totiž může oslabit svírací funkce celého močového ústrojí. Oslabené ledviny se projevují také bolestmi kolen nebo v bederní části zad. Objevují se problémy s ušima, nedoslýchavost, šumění a pískání v uších, zhoršené soustředění a poruchy učení.

Trápí vás některé z těchto příznaků? Věnujte svým ledvinám více pozornosti

Nestačí pít pouze urologický čaj a doufat, že všechny problémy neodplaví. Ledviny potřebují komplexnější péči, která zahrnuje:
1.
Teplo a vydatnou stravu
2.
Relaxaci a dostatek spánku
3.
Vhodné doplňky stravy

Naučte se vnímat svoje tělo

Zima je jedním z nejnáročnějších období roku. V přírodě vládne chlad, tma a pomalejší rytmus. Rostliny i někteří živočichové přirozeně hibernují a čekají na jaro, až se budou moci v plné síle probudit. Proto je i pro člověka důležité přibrzdit
Tip

Žijte v harmonii s ročním obdobím

Pokud svoje tělo v zimě nepřepínáme, vyhne se nám typická jarní únava. Nehrňme se proto do žádných extrémně náročných sportovních aktivit. Ty si s klidným svědomím nechme na jaro. Dopřejme tělu dostatek odpočinku, relaxace a vydatný spánek.
Strava podle TČM

Zahřejte se stravou

TČM se neliší od toho, jak fungovali naši předci. Přirozeně vnímali potřeby svého těla a podle toho se v rámci různého ročního období stravovali. Jídelníček stavěli především na sezónních potravinách.  Věděli, kterým jídlem své tělo zahřejí a naopak, co je ochladí.

Zima není vhodným časem na radikální hubnutí ani detox

Základem jídelníčku v zimních měsících by měla být teplá strava. Ráno si dopřejte teplou obilnou nebo semínkovou kaši, na slano či na sladko. Do snídaní zařaďte dlouze tažené vývary a krémové zeleninové polévky, které vám dodají dostatek energie do začátku dne. Naopak nekonzumujte ve větší míře čerstvé zeleninové saláty a mléčné výrobky, ty tělo zbytečně ochlazují. Pokud bez nich nemůžete být, zařaďte je do jídelníčku až později odpoledne nebo před spaním. Jídelníček můžete postavit na kvalitním mase, doplněném o přílohu z podzimní zeleniny, jako je dýně, kořenová zelenina a brambory. Dopřejte si i kvašenou zeleninu, která podporuje trávení.

Výborně zahřeje pohanka i amarant

Pohankovo - amarantová kaše s houbami šiitake je skvělou volbou, když nemáte moc času na dlouhé vyvařování. Kaši stačí zalít 75-80 ml vroucí vody a za 3-5 minut máte hotovo.

Úsporu času přinese krémová polévka s brokolicí, dýní a čočkou

Dokonalá kombinace zdravé zeleniny a obilovin vás pěkně zahřeje a dostatečně zasytí. Krémová polévka od TianDe je pouze z přírodních surovin a neobsahuje žádné zbytečné konzervanty. Její příprava vám zabere maximálně 5 minut.

Nešetřete bylinkami ani kořením

Do sladkého si přidejte skořici, hřebíček, zázvor nebo anýz. Slané pokrmy okořeňte tymiánem, oregánem, šalvějí nebo špetkou chilli. Pokud si nevíte rady s kombinací koření, vezměte si do kuchyně na pomoc vyladěné kořenící přípravky TianDe.

Dodejte tělu důležité vitamíny, minerály a antioxidanty

V zimě naše tělo potřebuje větší množství všech vitamínů, minerálů, stopových prvků i antioxidantů. Někdy ani dostatečně pestrá a plnohodnotná strava na pokrytí potřebného příjmu nestačí. Pak je třeba sáhnout po doplňcích stravy, které nám všechny chybějící složky doplní.
 
 

Pořádnou dávku všeho potřebného dodá Citrokalcevit

Obsažený komplex vitamínů skupiny B se postará o vaši psychickou pohodu, podpoří normální fungování nervového systému a přispěje ke snížení pocitu únavy a vyčerpání. Vitamín A podpoří váš imunitní systém, oči a pokožku. Vitamínu Dkyseliny listové máme v zimních měsících největší nedostatek. Déčko potřebuje náš organismus k udržení normálního stavu kostí a svalů. Kyselina listová zase napomáhá k normální krvetvorbě a ke snížení únavy a vyčerpání.
Tip
Ve funkčních komplexech Piaoliang a Shousin najdete důležité vitamíny, minerály a antioxidanty na podporu správného fungování ledvin. Oba komplexy navíc obsahují i “božskou houbu nesmrtelnosti” Cordyceps.
Relaxační koupel

Uvolnění a relaxaci přinese solná koupel

Najděte si čas sami na sebe. Na nic nespěchejte, nepřepínejte se, relaxujte. Minimálně jednou týdně se naložte do solné koupele. Blahodárné účinky soli a bylin uvolní tělo a uklidní vaši mysl. Pokud nemáte vanu, dopřejte lázeň alespoň svým nohám. Solnou koupel nechte působit 15-20 minut.

Jste zimomřiví, nemůžete usnout, budíte se v noci chladem? Vezměte si na pomoc turmalín

Nohy a záda v teple, to je základ. Pokud vás v noci probouzí pocit chladu a studené nohy, spěte v hřejivých ponožkách. Bavlněné ponožky s bodovou turmalínovou vrstvou příjemně zahřejí, přinesou úlevu bolavým a unaveným nohám, zlepší krevní tlak a lymfatickou cirkulaci.
Spánek
Tip

Regenerační sílu turmalínových ponožek si dopřejte během spánku

Ráno se probudíte do dalšího dne plní energie. Ze začátku si ponožky natáhněte na 10-15 minut denně, postupně prodlužujte dobu působení na 8-10 hodin.

Turmalín prohřeje i zkřehlé kosti

Pokud je tělo vyčerpané, potrvá delší dobu, než se zahřeje. Na pomoc si vezměte bederní turmalínový pás. Síla unikátního minerálu uvolní napětí v bedrech, podpoří krevní oběh a prohřeje ledviny. Po pásu sáhněte podle potřeby kdykoliv během dne.

Ledviny a pohlavní orgány jsou spojené nádoby 

S ledvinami úzce souvisí pohlavní orgány mužů i žen. Zejména ženy často trpí gynekologickými problémy, trápí je opakované záněty ledvin nebo močového měchýře. Spolu s ledvinami je proto potřeba posilovat i pohlavní orgány. Vezměte si na pomoc TianDe bylinné fyto vložky a využívejte sílu bylin každý den. Ať už jako prevenci potíží, nebo na podporu řešení akutního problému. Intimní vložky fungují přímo přes sliznice pohlavních orgánů.
 
Účinné kombinace 38 bylin působí příznivě na organismus ženy a její intimní zdraví. Aktivní fyto složky podporují přirozenou rovnováhu pH a normální mikroflóru. Jsou skvělým pomocníkem při léčbě zánětu močového ústrojí nebo jako podpůrná léčba při urologických potížích. Pomáhají i při mykózách a výtocích.
Tip

Účinek vložek podpoří tělová fytonáplast  

19 aktivních složek v náplasti Yaoshen forte má blahodárný vliv na zdraví ledvin a celé vylučovací soustavy. Působí cíleně v bederní části zad a v oblasti břicha.
Yaoshen Forte
tip-img